- Konu Başlıkları
- Yeni bir Marka Nasıl Tanıtılır? İşte En Etkili Yöntemler!
- Yeni Marka Tanıtımı Zor mu?
- Yeni Marka Tanıtımı Nasıl Yapılır?
- Hemen Reklamlara Başvurmayın! – Marka Tanıtımı
Yeni bir Marka Nasıl Tanıtılır? İşte En Etkili Yöntemler!
Marka tanıtımı yapmaya hazırlanan bir girişimciyseniz fark etmiş olmalısınız… Şirket kurmaktan, ürün satın almaktan, pazar araştırması yapmaktan daha zor bir şey varsa o da yeni marka tanıtımı yapmak. Çünkü muhtemelen sektörünüzle ilgili pek çok köklü marka halihazırda sektörde hizmet veriyor. Marka tanıtımı örneklerinde de gördüğümüz üzere, kullanıcıların pek çoğu markalara önyargı ile yaklaşıyor.
Bu noktada da etkili bir şekilde marka tanıtımı yapmak çok önemli bir hale geliyor. İşte bu yüzden şimdi sizlerle yeni marka tanıtımı nasıl yapılır ve yeni bir marka nasıl tanıtılır, nelerden bahsedilir ve nelere dikkat edilir gibi sorularınızı açıklayacağız…
Yeni Marka Tanıtımı Zor mu?
Piyasadaki en iyi ürünü satıyor, en kaliteli malzemeleri kullanıyor, sizinle eşdeğer firmaların ürünlerine +1 fonksiyon katıyor olabilirsiniz. Yine de marka tanıtımını doğru bir şekilde yapmazsanız potansiyel müşterilerinize ulaşamaz ve para kazanamazsınız. Tabii çok geçmeden de kaybetmeye başlarsınız.
Eğer fırsatları kaçırmayı göze alamayan bir girişimci iseniz yeni marka tanıtımı nasıl yapılır sorusunu cevaplandırdığımız bu yazı, sizin için bilgilendirici olabilir.
Evet, yeni marka tanıtımı çok zordur. Özellikle de profesyonel bir ekipten destek alınmadığı takdirde marka tanıtımı yapmak tam bir eziyete dönüşebilir. Çünkü reklam ajansları markayı hangi platformda, hangi yayın kanalında nasıl tanıtacağını, hangi başlıkla ve ne şekilde sunacağını, hangi görseli, ne şekil bir tasarımla sunacağını iyi bilir.
Eğer başarılı marka tanıtımı örneklerine de göz attıysanız doğru stratejilerle hepsinin kısa bir süre içerisinde nasıl da başarı sağladığını fark etmişsinizdir.
Yeni Marka Tanıtımı Nasıl Yapılır?
Elbette yeni marka tanıtımı nasıl yapılır sorusunun cevabı, sektörden sektöre göre değişir. Ama biz sizleri genel olarak bilgilendirmeye çalışacağız. Marka tanıtımında her zaman öncelikli olarak hedef kitlenizi tanımanız gerekir.
-Biz bu ürünleri kimlere satabiliriz?
-Bu marka öncelikli olarak hangi yaş grubunu ve hangi cinsiyeti hedefliyor?
Hedef kitlenizi belirledikten sonra marka tanıtımında en iyi sonuçlara ulaşmak için sırada ürünleriniz var. Siz ürünlerinizi ne kadar iyi tanır; fonksiyonlarını, özelliklerini, kullanıcılar için faydalarını ve avantajlarını yeni marka tanıtımında ne kadar iyi yansıtırsanız müşterileriniz de sizi o kadar çabuk sahiplenir.
Bu aşamadan sonra yeni marka tanıtımında yapmanız gerekenler şu şekildedir:
-
Yeni markanızı tanıtırken tamamlayıcı bir işletme ile ortak bir tanıtım yapabilirsiniz,
-
İlk üyelere kupon dağıtabilir, hediye verebilirsiniz.
-
Kuruluşa özel indirimli fiyatlar sunabilirsiniz.
(Başlangıç aşamasındaki bu promosyon sürecini sınırlandırmayı unutmayın. Yeni marka tanıtımında “Açılışa özel, ilk 10 üyeye…” gibi ifadeler kullanıcılarda acillik hissi uyandırır ve satın alma dürtülerini harekete geçirir.)
-
Yeni marka tanıtımı nasıl yapılır diyenlere elbette bir önerimiz de Google My Business kullanımı. GMB’deki “Yenilikler” veya “Teklif” gönderisiyle müşterilerinizi harekete geçirebilirsiniz.
-
Google Benim İşletmem hesabınızın Soru-Cevap bölümünde yeni ürün veya hizmetinizle ilgili SSS’ler yayınlayabilirsiniz.
-
Marka tanıtımı yaparken sosyal medya yarışmaları düzenleyebilirsiniz. Sosyal medya kanalları kişilerle bağlantı kurmanın ve potansiyel müşteri kazanmanın en aktif yoludur.
-
İşte geldik, yeni marka tanıtımında çoğu kişinin es geçtiği e-posta pazarlamasına. Tüketicilerin yaklaşık %80’i hala daha işletmelerden gelen e-postaları açıyor. Yani bu demek oluyor ki yeni marka tanıtımı yapmak için en etkili yöntemlerden biri e-posta ile duyuru yapmak!
-
Yeni bir marka tanıtımı nasıl yapılır sorusunun bir diğer yanıtı da etkinlikler… Markanızı duyurmak için bir etkinlik düzenleyebilirsiniz. İsterseniz bu konuda bir influencerdan da destek alabilirsiniz.
-
Müşteri yorumlarını unutmayın! Yeni marka tanıtımında insanlara en çok güven veren şey, ilk deneyimleyen kişilerin yorumlarıdır. Eğer markanızla ilgili olumlu yorumlar geliyorsa mutlaka bunları yayınlayın ve hedef kitlenizi genişletin!
Hemen Reklamlara Başvurmayın! – Marka Tanıtımı
Yeni marka tanıtımı yaparken en çok yapılan hata, direkt olarak Facebok reklamı, Instagram reklamı yapılmasıdır. İnsanlar markanızla ilgili hiçbir bilgiye sahip değilken reklam çıkmanız, muhtemelen çok az kişinin fikrini ekler.
Fakat insanlar halihazırda sizin markanızı duymaya ve özümsemeye başladığında reklamlarla karşılarına çıkarsanız bu çok daha kişiye ulaşabileceğiniz anlamına gelir. Elbette yeni marka tanıtımı yaparken yapabileceklerin yukarıdakilerle de sınırlı değil. Sektörünüze, iş alanınıza ve hedeflerinize göre hediyeler dağıtabilir, blog içerikler yayınlayabilirsiniz.
[widget-139]