Hizmet Sanattır ! Türkiye'nin Tam Kapsamlı Dijital Ajansı
Türkçe

tr

Dil Seçimi

Dil Seçimi

Sosyal Medya Yönetimi Nasıl Yapılır?

Daha Etkili Sosyal Medya Hesaplarına Sahip Olmak Mümkün! – Sosyal Medya Yönetimi İpuçları

Kurumsal sosyal medya yönetimi veya kişisel sosyal medya yönetimi… Aslında iyi görünen sosyal medya hesaplarına sahip olmak, herkesin istediği bir şey. Pek çok kişinin takip ettiği, ilgi gösterdiği, etkileşim yaratan ve kaliteli izlenim uyandıran sosyal medya hesap yönetimi ancak profesyonellikle sağlanır. 

Hangi gönderilerin etkileşim alacağını, sosyal medya ağlarının her birinin kitlesel özelliklerini ve ideal paylaşım zamanlarını bilmeden başarılı bir sosyal medya yönetimi yapılamaz. Bu yüzden ister küçük bir işletme olun isterseniz de büyük bir şirket ya da yalnızca eğlenmek amaçlı kullandığınız kişisel sosyal medya hesaplarınızı yönetiyor olun, hiç fark etmez, sosyal medya yönetimi konusunda bilgi sahibi olmadan hedeflerinize ulaşamazsınız. 

Profesyonel Sosyal Medya Yönetimi Nasıl Yapılır? Nelere Dikkat Etmek Gerekir?

Sosyal medya yönetimi nasıl yapılır sorusunu açıklamadan önce sosyal medya yönetiminin amaçlarından ve özelliklerinden bahsetmek daha doğru olur. Sosyal medya hesap yönetimiyle neyi amaçlıyorsunuz? Amacınız marka değerinizi artırmak mı yoksa takipçi kazanmak mı? Ürünlerinizi mi duyurmak istiyorsunuz yoksa gönderilerinizin etkileşim alması mı sizin için önemli? Kişisel sosyal medya yönetimi ve kurumsal sosyal medya yönetiminde atmanız gereken ilk adım bu sorulara yanıt vermek. 

Eğer kurumsal sosyal medya yönetimi yapmak istiyorsanız şunu unutmamanızı öneririz; dijital alışverişi tercih edenlerin 40’tan fazlası marka ve ürünle ilgili bilgiye ulaşmak için sosyal medya kanallarında araştırma yapıyor. Yani profesyonel sosyal medya yönetimi ile hedef kitlenize kısa yoldan ulaşıp ürünlerinizi daha geniş kitlelere ulaştırabilirsiniz. 

Eğer kişisel sosyal medya yönetimi ile ilgileniyorsanız da yaptığınız her paylaşım için doğru zamanı belirlemeyi unutmayın… Şimdi gelelim sosyal medya hesap yönetiminin detaylarına…

Sosyal Medya Hesap Yönetimi Püf Noktaları

Sosyal medya hesap yönetiminde ağırlık vereceğiniz ilk konu, sosyal dinlemedir. Hizmetleriniz veya ürünlerinizle ilgili insanlar neler konuşuyor, bunları takip etmeniz gerekir. Sosyal dinleme kısaca; markanız ve rakipleriniz için anahtar kelimeleri, hashtag'leri, bahsetmeleri ve mesajları izlemedir.

Sosyal medya yönetiminde içerik üretme de en önemli noktalardan biridir. Kaliteli içerik üretmeye odaklanmaz, sıradanlıktan ve tekrardan uzaklaşmazsanız başarılı bir sosyal medya yönetimi yapamazsınız. Bu yüzden insanların ilgi duydukları, gündem olan ve dikkat çekici içeriklerle sosyal medya hesaplarınızı canlı tutmanız gerekir. 

Hem kişisel sosyal medya yönetimi hem de profesyonel sosyal medya yönetiminde önemli olan bir diğer nokta da veri analizi. Gönderilerinizin hangisinin, nasıl etkileşim aldığını bilirseniz daha iyi görünen sosyal medya hesaplarına sahip olabilirsiniz. 

Özellikle kurumsal sosyal medya yönetimi için önemli olan bir durum da zamanlama araçlarıdır. Gün içinde sosyal medya hesap yönetimine ayıracak fazla bir vaktiniz olmayabilir. Ancak bu, gündemden düşeceğiniz anlamına gelmiyor. Hootsuite, Buffer gibi sosyal medya yönetim araçlarıyla zamanlama ve planlama yaparak gönderilerinizi çok daha etkili bir şekilde programlayabilirsiniz. 

Kişisel sosyal medya yönetimi ile ilgili son önerimiz de görsellik. Her ne kadar Facebook ve Instagram’da gönderi paylaşılırken görsellik ön planda olsa da Twitter ve Linkedin gibi sosyal medya kanallarında ağırlıklı olarak yazı tercih edilir.

Ancak hem emoji hem de görsel kullanımı, gönderilerin daha ilgi çekici hale gelmesini sağlar. Bu yüzden hem kişisel hem de kurumsal sosyal medya hesap yönetimi yaparken mutlaka bütünlük sağlayacak görsel detaylara yer vermeniz gerekir.

Sosyal Medya Yönetimi Hizmeti – Profesyonel Destek Alın Tüm Süreç Sizin Adınıza Kontrol Edilsin!

Sosyal medya hesap yönetiminden analize, gönderi sıklığından paylaşım zamanına, kullanacağınız hashtaglerden sosyal medya analitiklerinin kullanımına kadar dikkat etmeniz gereken pek çok nokta var. Eğer sosyal medya hesap yönetimi konusunda yeterince iyi değilseniz ya da halihazırda yönetmekte olduğunuz sosyal medya hesaplarının dönüşleri sizi tatmin etmiyorsa sosyal medya yönetimi hizmeti almayı düşünebilirsiniz.

Böylece hem kişisel sosyal medya yönetiminde hem de kurumsal sosyal medya yönetiminde hedeflerinize en hızlı şekilde ulaşır, takipçilerinizi artırır ve rakiplerinizin gözünü korkutursunuz. Unutmayın; günümüz dijital dünyasında sosyal medyada var olmadan gerçekte varlığınızı asla koruyamazsınız…

[widget-137]

Yorum Yap

Bilgi Al
Bilgi Al +90 (850) 532 30 98