Hizmet Sanattır ! Türkiye'nin Tam Kapsamlı Dijital Ajansı
Türkçe

tr

Dil Seçimi

Dil Seçimi

Logo Tasarımı Yaparken Nelere Dikkat Edilmeli?

İyi Bir Logo Nasıl Olmalı? Logo Tasarımı Neye Göre Belirlenir?

Logo tasarımı nasıl olmalı diye araştırıyorsanız muhtemelen ya yeni bir iş fikrini hayata geçirmek üzeresiniz ya da mevcut logonuzun iş hedeflerinizi, değerlerinizi veya markanızı yansıtmadığını düşünüyorsunuz. Bildiğiniz gibi logo ve amblem tasarımı, müşterilerinizin markanızı algılama biçimini etkiler. 

Yani markanızın bileşenlerinden oluşan bir logo tasarımı ile müşterilerinizin bilinçaltında yer edinebilirsiniz. Peki, kurumsal logo nasıl tasarlanır, logo tasarımı nasıl olmalıdır, logo tasarlanırken hangi unsurlara yer verilmelidir? İşte tüm merak ettikleriniz…

Logo Tasarımı Neye Göre Belirlenir?

İyi bir logo nasıl olmalı, biliyor musunuz? Çok basit! İhtiyacınızı yansıtmalı. Peki, markanızın neye ihtiyacı olduğunun farkında mısınız?  Web siteden ambalaja, kartvizitten tabelaya kadar her alanda yer alacak olan logo tasarımı, hem anlamlı olmalı hem de sizi temsil etmeli. Aynı zamanda da sizi rakiplerinizin önüne çıkarmalı ve olumlu bir ilk izlenim yaratmalı. Şimdi gelelim, logo tasarımı yaparken dikkat edilmesi gerekenlere…

Logo Tasarımı Yaparken Nelere Dikkat Edilmeli?

Eğer markanızın veya işletmenizin hizmet sunduğu alanı net bir şekilde belirlemezseniz ne kadar iyi bir logo ve amblem tasarımı yaptırırsanız yaptırın; müşterilerinize kendinizi doğru bir şekilde yansıtamazsınız. Bu yüzden ilk olarak marka kimliğinizi tanımlamanız gerekir. İyi bir logo tasarımı nasıl olmalı diyorsanız şimdi sizler için marka kimliği yaratmanıza destek olacak bazı sorular ekliyoruz.

  • Bizi özel yapan ne?

  • Rakiplerimizden daha iyi yaptığımız ne var?

  • Hangi özelliğimizle öne çıkmak istiyoruz?

  • İnsanlar bizi DAHA ÇOK hangi özelliğimizden dolayı tercih eder?

  • Neden bu işi yapıyoruz, amacımız ne?

  • Kendimizi üç kelimeyle anlatacak olsak ne derdik?

  • İnandığımız değerler neler?

Bu sorular logo tasarımını tamamlayacak sözcükleri bulmanıza yardımcı olacaktır. Şimdi logo tasarımım yaparken nelere dikkat edilmeli sorumuza devam edelim.

Logo tasarımının en zor kısmı, ilhamdır. Sizi herkesten farklı kılacak, rakiplerinizden sıyrılmanızı sağlayacak ve müşterilerinizin dikkatini çekecek sıradanlıktan uzak bir logo tasarımı için ihtiyacınız olan şey, farklı bir bakış açısı ve yaratıcılıktır. Bu noktada da kitleniz gibi düşünmeniz, beyin fırtınası yapmanız, farklı stilleri gözlemlemeniz gerekir. 

Tasarım Stiliniz Hangisi? – Logo Tasarımı Nasıl Olmalı?

Markanızla ilgili doğru sözcükleri buldunuz, yaratıcılığınız ve yenilikçi bakış açınız da hazır diyelim… O halde logo tasarımında şimdi de sırada stiliniz var. Tabii logo ve amblem tasarımının stilinde renkten biçime, grafikten tipografiye kadar pek çok değişken bulunuyor. Yine de merak etmeyin, en doğru tasarımı bulmanıza yardımcı olacağız.

Klasik Logo Tasarımı

Eğer kurumsal logo nasıl tasarlanır diye merak ediyorsanız genellikle en çok tercih edilen klasik logo ve amblem tasarımını sizlere önerebiliriz. İddialı renklere girmeden, standart bir şekilde ürününüzü veya hizmetinizi tanıtan, güvenilir bir imaj yaratan sade tasarımlar, markanızı olduğu gibi yansıtacaktır.

Retro Logo Tasarımı

Vintage trendleri, markanızı veya zevkinizi yansıtıyorsa retro logo ve amblem tasarımını deneyebilirsiniz. Bu şekilde hem markanıza nostaljik bir hava katar hem de kullanıcılar üzerinde romantik duygular uyandırırsınız. Genellikle pastel tonların ve eskitilmiş yazı tipinin tercih edildiği retro logo tasarımı, iyi bir logo tasarımı nasıl olmalı diyenler için güzel bir seçenektir.

Modern ve Minimalist Logo Tasarımı

Markanıza güncel, modern ve şık detaylar katacak minimalist logo tasarımı, minimum ayrıntı ve sadelikle hem tarzınızı en iyi şekilde yansıtır hem de markanızın doğallığına vurgu yapar. Eğer siz de sade logo tasarımı örneklerini beğeniyorsanız minimalist logoları sizler için de iyi bir fikir olabilir. 

Eğlenceli Logo Tasarımı 

Eğer genç kitleye uygun logo tasarımı nasıl olmalı diye merak ediyorsanız sizlere mutlaka eğlenceli logo ve amblem tasarımını öneririz. Böylece markanızı eğlenceli bir şekilde ön plana çıkarır ve dijital dünyada kendinize çok daha fazla yer bulursunuz. Eğlenceli logo tasarımında isterseniz sevimli bir figür isterseniz çiçek isterseniz de renkli çizimler kullanabilirsiniz.

Yazı Tipi Çok Önemli!  - Logo Tasarımı Yaparken Nelere Dikkat Edilmeli?

Logo tasarımında stilinizi bulsanız bile eğer bu stile uygun bir yazı tipi kullanmazsanız vermek istediğiniz mesaj yarıda kalabilir. Eğer markanızın ismi çok uzunsa ya da hatırlaması zorsa Lettermark logo tipini tercih edebilirsiniz. Ayrıca soyut logo ilkeleri de işletmenize özel bir hava katacaktır. Eğer soyut logonuzun belirli bir duygu veya ruh halini yansıtmasını istiyorsanız farklı geometrik şekillerin ve renklerin anlamlarını öğrenebilirsiniz. 

Renklerin Her Biri Farklı Bir Mesaj Verir! – İyi Bir Logo Tasarımı

Renklerin psikolojisi kavramıyla daha önce tanışmış mıydınız? Renklerin tonlarında farklı anlamlar olabilir.

  • Kırmızı: Heyecan, tutku ve öfke anlamı gelir. 

  • Turuncu: Turuncu, canlandırıcı ve eğlenceli bir renktir.

  • Sarı: Erişilebilir, samimi ve neşeli görünmek için doğru seçimdir. 

  • Yeşil: Yeşil, çok yönlüdür ve doğaldır. 

  • Mavi: Mavi, sakinleştirici ve soğuktur ve güvenilirlik ve olgunluğu sembolize eder.

  • Mor: Mor, lüks ve gizemli görünmek için tercih edilir.

  • Siyah: Şık, modern ve lüks bir görünüm arayanlar için harika bir seçim olacaktır.

Başarılı Bir Logo Tasarımı İçin Web Home’dan Destek Alabilirsiniz!

Web Home olarak logo ve amblem tasarımında oldukça başarılı işler çıkartıyor, müşterilerimizin hem ihtiyaçlarına hem de profesyonelliklerine uygun projeler üretiyoruz. Hem estetik hem de marka değeri yansıtan logo tasarımı örnekleri ile firmalara kendilerini en iyi şekilde ifade etme fırsatı sunuyoruz. 

Siz de gelin; göz alıcı, zamansız, unutulmaz ve iddialı logo tasarımları ile markanıza hak ettiği değeri birlikte verelim…

[widget-138]

Yorum Yap

Bilgi Al
Bilgi Al +90 (850) 532 30 98